Tucker Carlson Refutes Russian TV Show Rumors

Carl Belen
  • An advertisement on Russia's Rossiya 24 suggested Tucker Carlson was launching a TV show in Russia.
  • Carlson, 54, denies knowledge of the ad and has no plans for a Russian show.
  • The former Fox News host was fired in April and now hosts his own show on a platform known as X.

Tucker Carlson, the former Fox News host, has refuted claims that he's starting a television show in Russia. This comes after an unexpected advertisement featuring his face and name appeared on Russia's Rossiya 24 channel, hinting that he might be joining Russian state TV.

Carlson, known for his fiery presentation style, expressed surprise at the advertisement, stating he was unaware of its existence until a journalist informed him. The ad, as described by BBC media monitoring expert Francis Scarr, showcased Carlson with a caption suggesting the American presenter was "moving to another level" in Russia.

In addition to this, another image displayed the word 'Tucker' followed by a phrase in Russian, accompanied by clips of him. Responding to the speculation, Carlson clarified to Insider that he had no prior knowledge of the Russian TV channel and would never consider collaborating with Russian state TV, emphasizing his American identity.

After his sudden departure from FOX News in April, Carlson has been focusing on building his own media brand. He currently hosts shows on a platform named X, which has garnered significant viewership.

Share or comment on this article: Tucker Carlson Refutes Russian TV Show Rumors

This is original content from NewsBreak’s Creator Program. Join today to publish and share your own content.

Comments / 0

Published by

Sharing the latest local stories related to the economy and more

Daly City, CA

More from Carl Belen

Comments / 0